2019. augusztus 30., péntek

Labirintó - útkeresőknek


Ennél a kötetnél két dolog fogott meg első látásra: a szerző neve és a könyv címe. Kertész Erzsitől már több olyan könyvet olvastam, mely elnyerte a tetszésemet. Gondoltam, most sem nyúlok mellé. A cím pedig felkeltette az érdeklődésemet. A labirintó egy zegzugos tórendszer, melyen gondolások lavíroznak útkereső utasokkal kis hajóik fedélzetén. Egy nap új ember jelentkezik gondolásnak, aki rögtön be is kerül a "mély vízbe". Nevet kell adnia a hajójának, majd néhány utassal a fedélzeten neki kell vágnia az útnak, ahonnan gondolás még nem tért vissza…

Az első 10-20 oldal után le akartam tenni a könyvet, hogy nem érdekel, nem olvasom tovább. Egyetlen dolog tartott vissza, a könyv hátsó borítóján lévő pár soros ajánlás:

„Én szeretem ezt a könyvet, és biztos vagyok benne, hogy a Labirintó is szereti minden olvasóját.
Ha nem így volna, aligha adna oly mély és csodás élményt, mint amilyet magyar (mese)könyv kapcsán már rég éreztem!
Ajánlom 9-től 99 éves korig, mert aki értőn, nyitott szívvel lapozza fel e varázslatos csudakönyvet, az mind jó hátszelet kap általa a holnapjaihoz.”
Böszörményi Gyula
Ez a jól eltalált néhány mondat döntötte el, hogy mi lesz a könyv sorsa. A hajón maradtam, az első felszállókkal együtt. Megismertem Vényuszt, a nyulat, mely a világot jelentő deszkákat kereste, Hiú Ábrándot, a hullócsillagot, mely idő előtt esett le az égből, valamint a vezetői ambíciókat dédelgető Öcsém Macskát, s az iszappakolásra vágyó Villő Sellőt is.
Sokatmondó nevek, sokatmondó tervek rajzolódtak ki a kötet lapjain, melyek megvalósításában a gondolás mindenkinek igyekezett segíteni. Az, hogy ez mennyire sikerült, s hogy úgy sikerült-e ahogy hőseink szerették volna, kiderül, ha elolvassátok a könyvet.
Bajban vagyok azzal, melyik korosztálynak ajánljam a könyvet? Ez a könyv ugyanis, ahogyan az ajánlás is mutatja, tényleg 9-től 99 éves korig szól. Gyermeknek és felnőttnek egyaránt érdemes kézbe venni, s elgondolkodni a sorsokon, az útkereséseken, az egyéni célok elérésének módjain.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése